Forum Jump :

Author Message


Posts: 48
Rank:


Level: Member

Country: be
Location: Belgium
Occupation: Dispatching
Age: 34
In-game name: KBourne

 
#1 Posted at 2010-10-18 17:58        
     
Hey,

Arma II brengt voor mij geheel wat meer dan enkel maar tactische spelen, de editor stelt voor mij geheel een grotere wereld open. Addons en mods geven mij ook meer variatie om meer creatief te kunnen wezen in de editor, het doel is dan een samenstelling van verschillende beelden om dan tot een trailer te komen, wat ik dan op zich leuker vind aan het spel.

ik ben nu aan een project bezig en gaander weg leer ik meer en meer mogelijkheden, het project is gericht op Massi's retectured US army rangers, de bedoeling is om de beelden niet te strak en te filmachtig in beeld te willen brengen, het mag ook niet te eentonig worden waarop ik besloot om niet continu op Massi's Units te focusen maar ook ruimte te laten voor andere aktie zoals AIr to ground
en Tank battle frames wat tot hier toe netjes in gelukt, toch nu zit ik een beetje vast.

Ik heb al zowat 30 verschillende opnamens gemaakt van Harriers en de SU25 van Ace II boven het zelfde grondgebied waar de rangers in gevecht zijn, de slot fase in dit project zit zowat vast omdat ik specifiek in gedachte heb om een air battle te hebben waarbij een harrier neerstort maar dan vlak naast de rangers als plot. Ik zie het al geheel al voor me maar ik krijg het gewoon niet goed in beeld.

De SU25 vliegt achter de Harrier de bedoeling is dat deze word neer gehaald dit moet dus goed in beeld komen, Harrier stort neer waarbij deze vlak naast de rangers neer komt.

de inpakt van de harrier die tegen de vlakte gaat zou in beeld moeten worden gebracht vanuit first person uit de ogen van een ranger die zijn team mates in vlammen ziet op gaan.

Hier dan nu mijn vraag, is er iemand met iets meer script kennis om de AI nu net dat te laten doen wat ik het wil laten doen waardoor ik kan bepalen hoe iets wat en waar komt want ik zit nu zo goed als vast met men idee waardoor het project niet kan worden afgewerkt. natuurlijk zou ik kunnen kiezen voor een gemakkelijk plot, maar toch als ik het niet waag win ik er ook niets bij en ik hou van een goede suspence :p ;-) dus ik wil kijken hoe ver ik hier kan komen voor info, ik heb al zoek functies gebruikt maar niets wat me dichter brengt, ik weet dat ik scripts kan schrijven om een bepaald beeld vast te houden in de editor, maar de bedoeling is om IA te laten staan waar ik ze wil hebben staan, de inpakt moet vrij exact zijn waardoor de phase 2 tot 3 x kan opgenomen worden van verschillende hoeken zodoende dat ik de frames extra kan bij editen in sony vegas pro of camtasia ...

alsvast bedankt voor diegene die me kunnen helpen.

groetjes


Author Message


Posts: 374
Rank:


Country: nl
Location: Amsterdam
Occupation: IT nerd
Age: 36
In-game name: -=XTRA=-Larsiano

 
#2 Posted at 2010-11-01 01:21        
     
heb je al kennig gemaakt met mr murray's editing guide hierin staat veel over werken met de editor. Of mogelijk kan je het met menselijke standins doen? Ons team kan je daar wellicht bij helpen.

This post was edited by Foxhound (2010-11-01 08:11, ago)


Advertisement


Author Message


Posts: 48
Rank:


Level: Member

Country: be
Location: Belgium
Occupation: Dispatching
Age: 34
In-game name: KBourne

 
#3 Posted at 2010-11-22 13:48        
     
# -=XTRA=-Larsiano : heb je al kennig gemaakt met mr murray's editing guide hierin staat veel over werken met de editor. Of mogelijk kan je het met menselijke standins doen? Ons team kan je daar wellicht bij helpen.

je bedoeld online met iemand anders en daar dan beelden mee schieten? hmmm nog zo geen gek idee maakt het ook een beetje meer rieel niet??

nu ja de video die ik heb gemaakt voor massi is al lang af en heb ondertussen nog een andere gemaakt, maar toch zoek ik het een beetje meer gevarieerder te doen met ook solid captures maar ook zoals je zegt misschien menselijke standins, dit laatste is dan weer iets nieuws voor mij.

is er de mogelijkheid om daar ook camera.sqs te gebruiken? ik heb het nog nooit gedaan, ik gebruik ook specifiek combinatie van mods samengesteld van verschillende releases door community leden ik heb deze combi mod folder Armatastic genoemd voor persoonlijk gebruik:

deze bestaat ondermeer uit:

Community Base Addons
VopSound 2.2
TR Sound Pack
TR Fixed Wing Ac Spound Module
TR Rotary Wing Ac Sound Mudule
TR Tracked Vehicles Sound Module
TR Wheeld Vehicles Sound Module
Digital Compas
Driving Ai Fix
Fixed Ranged Nightvision
JTD FireAndSmoke
JTD Flies
Night Lightning Effects
Non Blinding Sun Mod
ChackTac Fireteam HUD (STHUD)
Vapor Trails
WarFX
WarFX Particles
WarFX Tracers
INKO Disposable

dit is zowat mijn voorkeur, ik gebruik geen ace II meer om dat ik de gameplay niet te hard will veranderd zien, meer om het feit dat ik heb gemerkt bij gebruik van ACE II dat de campaigs daar te hard door gewijzigt worden, of ja toch naar mijn gevoel, niet dat ik het werk van ACE II team niet aprecieer maar ik hou het buiten de voorgaande addons aangegeven toch best zoals de gameplay orgineel is gemaakt door BIS dus gebruik ik men eigen combi modje (dus als ik standins gebruik zullen zij welling ook deze combi moeten gebruiken?) ...

alhoewel ik denk dat er met de laatste bis update iets aan de hand is en dat harvest red campaign gebroken lijkt maar dat is een andere topic waar ik zo meteen een descutie over ga houden of het andere ook al opgevallen is ....

btw: als iemand interesse heeft in menselijke standins, piloten infantrie om een video concept in elkaar te duwen? eventueel voor een nedelands talige community ben ik gewillig om daar iets van te maken, ik heb zoiet je kan het enkel maar leren door het te doen :-)

groetjes

This post was edited by KBourne (2010-11-22 18:04, ago)